Afecțiunile cardiace ischemice și accidentul vascular cerebral sunt cei mai mari ucigași din lume, reprezentând un număr total de 15,2 milioane din 56,9 milioane de decese în anul 2016. Aceste boli au rămas principalele cauze de deces la nivel mondial în ultimii 15 ani (pentru a vedea statisticile în detaliu, vizitează pagina World Health Organisation).

Ce este boala cardiacă? Medicii folosesc acest termen pentru a descrie mai multe afecțiuni (boli cardiace coronariene; boli cardiace ischemice; boli cardiace inflamatorii; etc.). Multe dintre aceste condiții se referă la acumularea plăcii în pereții arterelor.

Pe măsură ce placa se dezvoltă, arterele se îngustează. Acest lucru face dificilă circulația sângelui în jurul corpului și crește riscul de atac de cord sau accident vascular cerebral. De asemenea, poate da naștere la angină, aritmii și insuficiență cardiacă.

Pentru a reduce riscul de a muri de boli de inimă, o persoană își poate proteja sănătatea inimii prin adoptarea unui stil de viață sănătos! După proverbul vechi „Prevenirea este mai eficientă decât vindecarea” citiți acest articol și luați măsurile corecte.

Metode de prevenție:

  • Întreruperea fumatului; Fumul de tigara contine peste 4000 de substante, multe dintre ele fiind toxice, mutagene, cancerigene si farmacologic active. Numai după primul fum, ritmul inimii se accelereaza, oxidul de carbon intră în sânge și corpul e infectat cu substanțele toxice. Dacă sunteți fumător, întrerupeți imediat fumatul și evitați să stați într-un mediu în care se fumează.
  • Adoptarea unei diete sănătoase; Adoptați o dietă sănătoasă. Dacă sunteți supraponderal(ă), stabiliți-vă o dietă cu număr scăzut de calorii, care să conțină predominant fructe și legume, cereale integrale, alimente cu un conținut ridicat de nutrienți și vitamine dar cu puține calorii.
    Evitați dulciurile concentrate, alimentele cu conținut ridicat de grăsimi saturate (carne de porc, oaie, ficat, creier, cârnați, șuncă, unt, smântână, frișcă etc.). Favorizați consumul de grăsimi mono- și polinesaturate (ulei de floarea soarelui, măsline, carne de pește etc). Limitați consumul de ouă la 4-5/săptămână (mai puțin în cazul unor valori crescute ale colesterolului).
  •  Exercițiu regulat; Exercițiul regulat, de minim 30 de minute în fiecare zi vă poate ajuta să vă controlați greutatea și să reduceți riscul apariției hipertensiunii arteriale, colesterolului ridicat și diabetului. Exercițiile pot să fie moderate, cum ar fi mersul pe jos intr-un ritm rapid, înotul chiar si urcarea scărilor poate să reprezinte un exercițiu bun.
  • Somn de calitate; Persoanele care nu au suficient somn au un risc mai mare de obezitate, hipertensiune arterială, atac de cord, diabet și depresie. Ideal pentru corpul uman este somnul de 8 ore dar pentru un somn odihnitor și 7 ore sunt destule.
  • Reducerea stresului; De cele mai multe ori, oamenii ca să combată stresul se rezum la băut, fumat sau supraalimentare. Acestea sunt toate moduri nesănătoase de a trăi.  Găsirea unor modalități alternative de a gestiona stresul (activitatea fizică, exercițiile de relaxare, meditația), vă pot ajuta să vă îmbunătățiți sănătatea
  • Testul periodic de sănătate; Bolile cardiovasculare pot sa fie prezente fără ca dumneavoastră să fiți conștient de acestea. Tensiunea arterială ridicată și colesterolul ridicat vă pot deteriora inima și vasele de sânge. Fără testare nu aveți de unde să știți ca aveți aceste afecțiuni.

Echipa de medici profesioniști de la CardioTim, poartă pacientul cu grijă de la diagnosticarea, până la efectuarea procedurilor intervenționale și chirurgicale în condiții de maximă competență și siguranță.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *